Fortsättning på min dumhet och upplösning

Jaha, det blev en fortsättning. Jag ringde inte till Hallå för jag hittade inget telefonnummer, men jag skrev mail dit och förklarade precis vad som hänt. Och jag gjorde en anmälan till Konsumentombudsmannen. Kollade om dom fått in några andra anmälningar på Mobilizera i Köping. Bara i juli iår har dom fått in 26 anälningarg. Jag har fått svar från KO att dom tagit emot min anmälan. Fick även svar från Hallå att hon skulle kontakt sin chef så skulle han höra av sig till mig. Så ringde en kille från Mobilizera i Köping och presenterade sig, men jag hörde inte namnet och brydde mig inte heller. Han gav mig ett erbjudande på en helt ny platta som kostade ca 3900 alltså ca 800 kr mindre än vad Hallåabbonemanget var. Jag blev helt trött och sa att jag skulle fundera på det, men tänkte banne mig inte ta det erbjudandet. Så skrev jag till Hallå igen och frågade när chefen skulle höra av sig, hon svarade att han sagt att han hört av sig till mig. Jag förstod då att han som ringt var chefen för Hallå här i Köping, så jag tog bilen och åkte in. Jag försökte verkligen prata med honom, sa att det är inte rimligt att jag skulle måsta betala 199 kr i månaden i 24 månader för nåt jag inte kunde använda. Han sa "bla bla bla bla bla bla bla bla bla" och jag blev bara så trött så jag gick med på att ta den där plattan och betala 4776 kr kontant bara jag blev av med skiten. Där rök det mesta av mina sparpengar. Och plattan säljs inte vanligtvis här i Sverige och det finns ingen support till den eller svensk manual. Det går heller inte att få tag i nåt fodral till den. Googlar man på namnet så är det bara grekiska sidor som kommer upp, så plattan har leget här och ginat mig i ansiktet varje gång jag sett på den. Nu, några veckor senare var min yngsta son med familj här på väg hem från Japan. Han hade fått reda på mitt dilemma från min mellersta son som jag berättat för. Han ville ha reda på allt, tog kopior på mina kvitton och utskrifter och skickade hem med sin mail. Igår fixade han allt. Ringde till företaget som hade dom där plattorna och fick reda på det jag skrev härovan. Han kollade hit och han kollade dit och ringde sen till "chefen för Hallå" på Mobilizera här i Köping. Dom pratade i 40 minuter och min son åt upp honom till frukost. Alla argument den här chefen hade rann ut i havet, det fanns inget han sa som inte min son kunde motbevisa, så till slut kunde jag åka dit, lämna tillbaka plattan och få mina pengar tillbaka. Det går inte att beskriva min lättnad. Jag är nästan gråtfärdig.

Kommentarer:

1 korpunge:

Men gu vilken lättnad!
Ja ibland är dom guld värd ungarna, det gjorde han verkligen bra!
kram

2 Karin:

Vilken fin fortsättning det blev till slut! Heder åt sonen!
Kramar Karin

Kommentera här: